Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

Kan inte sova!

Av blomsterkransen - 4 augusti 2017 00:10

Jag har äntligen fått ordning på min dygnsrythm, jag går och lägger mig innan 12 varje natt och somnar oftast innan 1 på natten. Men ikväll la jag mig 22.30 och kände att det inte gick att somna. Det är första gången på hur länge som helst, på flera månader. Det kan bero på att jag inte tagit någon atarax. Men jag ska till biblioteket och plugga imorgon och måste orka komma upp. Atarax ger mig lite "hangover" och jag blir väldigt trött dagen efter. Jag har märkt att sömnen är jätte viktigt för mig, jag mår mycket bättre när jag sover på normala tider. Ångesten och depressionen blir värre när jag är vaken på nätterna till tidig morgon. Jag hoppas att jag kan somna snart, men jag vill inte ligga vaken i sängen och vrida och vända mig med massa ångestfyllda och jobbiga tankar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blomsterkransen - 8 augusti 2017 12:32

Sitter i skolan och ska kämpa på med det sista. Har kört fast totalt på vilka granskningsmallar som jag ska använda och min handledare är på semester. Jag har frågat alla som jag kan tänka mig kan något om det här men ingen har lyckats hjälpa mig. Så...

Av blomsterkransen - 7 augusti 2017 14:39

Jag tycker att det är svårt med människor. Jag har isolerat mig mer och mer med åren. Innan depressionen var jag väldigt social, hade många vänner och lärde lätt känna nya människor. Men ju längre depressionen har gått ju mer har jag isolerat mig. Ja...

Av blomsterkransen - 7 augusti 2017 13:37

TW! TRIGER WARNING!  Jag har vart på en liten resa i några dagar nu. Då har måendet vart bättre. Men igår när jag kom hem svängde det ner rejällt. Blev riktigt deppig, (och nu menar jag inte så där "deppig" som människor slänger sig med utan att en...

Av blomsterkransen - 4 augusti 2017 00:16

Just nu är jag fast i att grubbla om det förflutna. Jag vill inte bli påmind om det som hänt i mitt liv innan jag flyttade till den stad där jag bor nu. Jag får ångest av att tänka på skoltiden, och dem människor jag träffade då. Dels för den jag var...

Av blomsterkransen - 3 augusti 2017 23:59

Idag har jag vart på gruppterapin, det kändes bra och vi hade roligt tillsammans. Äntligen fick vi möjlighet att prata mer öppet och höra mer om varandras problem. Igenkänningen var stor, och jag behöver det. Jag behöver höra att jag inte är ensam om...

Presentation


En blogg om psykisk ohälsa.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards